2021-10-21

《2021年醫生註冊(修訂)條例草案》二讀發言



今年2月,正當醫護人員仍在盡力對抗持久嘅疫情戰,政府突然強推《2021年醫生註冊(修訂)條例草案》,呢個政治決定不惜破壞香港人一直堅持公平嘅考試制度和程序公義,更嚴重打擊專業自主!雖然醫學界就今次嘅條例草案指出多項問題,要求暫緩恢讀二讀,希望有多D時間同政府磋商,謀求共識。但政治現實話比我地知,係今日嘅議事廳內,單憑我一己之力,就好似螳臂擋車,係無法改變政府嘅立場同其他議員嘅投票決定。

雖然係咁,我仍要提出一項至為關鍵嘅修正案 ─ 刪去建議第14F(4)條,即賦予食物及衞生局局長一項新增權力:「如認為基於公眾利益而有此需要,可就特別註冊委員會執行其在本條例之下嘅職能,向該委員會發出指令」,令特別註冊委員會擁有十足嘅把關權,喺不受政治干預下,負責制定獲承認醫學資格名單(即政府宣稱會制訂全球100間醫學院嘅名單),同每3年檢討名單1次,避免官僚凌駕特別註冊委員會,隨時插手醫生專業資格嘅審議程序,甚至推翻任何決定,令委員會淪為橡皮圖章。

陳肇始局長係5月18日記者會上公布條例草案時講過,會係現行《醫生註冊條例》下開闢新途徑 ─「特別註冊」,引入非本地培訓醫生,呢個做法其實已等於置專業自主於不顧,但當中尚有四重關卡要過,包括引入嘅海外醫生必須係香港人。期間,醫學界多個組織同兩所大學醫科生先後發表過意見,而我喺今年6月就條例草案進行一項意見調查,訪問全港醫生、牙醫、醫科生及牙科學生,收回2102份有效問卷中,有八成(79.1%)受訪者反對立法會通過條例草案,係427名受訪嘅醫科生中,更超過九成半人(96%)反對。對於食衞局局長如認為基於公眾利益而有此需要,可就特別註冊委員會執行的職能,向委員會發出指令,則有七成半人反對(74.4%)。

但局長一直無視我地嘅意見,反而係8月31日嘅記者會上,提出三項新嘅修訂,將原先輸入非本地培訓醫生嘅關卡幾乎完全一筆勾銷,政府事前並無諮詢過醫學界,同業對於免試引入非本地培訓醫生感到極度失望同遺憾! 之後局長喺法案委員會上,將「公眾利益」作為推倒重來嘅藉口,但又講唔出所指嘅「公眾利益」係代表邊一方,只求攞足票通過修例,不惜放棄專業水平同病人福祉嘅重要考慮。

其實外來醫生要考試合格先可以執業,並唔係香港獨有,我地熟悉嘅英國、加拿大同美國都要考。你話執業資格試難考,我係呢到用最近幾幾年嘅數字同大家分析下。考試分三部分,英文、專業知識同埋臨床,睇返2017到2019年6次考試嘅資料,專業知識試,嚟自英美加澳呢啲西方國家嘅考生,共190人次參加考試,有約五成三合格,嚟自中國內地有成443人次,但只有一成七人合格,仲有一啲我歸納為「一帶一路」國家則只有一成半合格 。由於當中有成60%嘅考生係嚟自內地,合格率自然被拉低。至於臨床試,西方國家參與人次係162,合格率係51.9% ,中國內地人次係178,合格率有33.7%,而「一帶一路」國家係50%。至於英文試西方國家合格率係100%,中國內地同台灣就52至100%。資格試唔係一次定生死,最多可以考5次。事實上,香港醫生去考英國嘅專業資格試,考兩三次先過到一關好平常。我地亦冇抱怨人地試卷有問題、考試太難,唔會批評人地保護主義,反而更加努力溫習,務求下次過關。

而睇返2017至2020年嘅數據,2017年有36個非本地培訓醫生透過考試成功註冊,佔當年新增正式註冊醫生9.5%,2018、2019年及2020年分別有52人、46人同38人透過考試成功註冊,喺嗰四年新增正式註冊醫生所佔比率分別係11%、9.7%同8.1%。睇到嗰幾年透過資格試註冊嘅非本地培訓醫生係有上升趨勢。

最近,有兩位外國回流嘅醫生接受明報訪問,佢地以自己嘅經驗解釋執業資格試嘅重要性。香港執照醫生醫學會榮譽司庫張醫生由2002至2013年,係澳洲讀醫同行醫,2016年因為考香港執業資格試回流。張醫生話澳洲人較常出現遺傳病「囊性纖維化」,當地醫科生入學首年已認識呢個病症,但香港常見嘅肝癌同鼻咽癌唔係佢地嘅教學重點,澳洲要求醫科生認識常見兒科遺傳病如唐氏綜合症,但香港進一步要求認識非常見嘅遺傳病如貓啼症。

另一位譚醫生係2017年英國布里斯托大學醫科畢業,佢係當地行醫一年多後就返香港考執業試。譚醫生指出外國醫生未必遇上好多亞洲人嘅常見病,但考臨牀試時係要求用香港病人黎考核,所以能夠通過考核嘅醫生必然認識香港疾病,可以比到市民「真材實料」嘅信心。譚醫生亦提到,海外醫生係香港執業,語言溝通上或會出現困難,嚴重者可出現治療問題。

事實上,醫學界對政府今次免試引入非本地培訓醫生,並唔係好似某位議員所講,怕被搶飯碗。大部份醫生反對條例草案,主要係憂慮本港醫療水平點樣可以維持下去? 政府點樣去制訂一套公平、公正及透明度高嘅評核同審批機制、本地年青醫生同醫科生有無足夠實習同培訓機會,佢地嘅就業前景係點?點解決專科培訓名額不足問題?只可惜,政府單憑長官意志,唯我獨尊嘅精神下,倉卒推進修例。政府面對醫療體系問題,不但無追本溯源,對症下藥,反而一手摧毀行之有效嘅考試制度,罔顧病人福祉。足見羅馬非一天建成,卻可毀於一旦!

陳沛然


香港和星加坡的人手比例在有限度註冊之外,再加入特別註冊制度

《2021年醫生註冊(修訂)條例草案》三讀發言稿

沒有留言:

發佈留言